Secretul unei sănătăţi de fier sau al tinereţii fără bătrâneţe: apa de busuioc

Povestea care urmează am auzit-o de la Domnul Ioan Groza cunoscutul terapeut naturist din Arad.

Acum ceva vreme, am cunoscut un cuplu în care ea era foarte tânără și luminoasă, iar el era foarte bătrân. Am crezut că erau tată și fiică, iar când ea mi l-a prezentat drept ”soțul meu”, nu mi-am putut reține un zâmbet. După ce am mai discutat și s-a mai destins atmosfera, la un moment dat, acea femeie a zis:

- Știu de ce ați zâmbit când vi l-am prezentat pe soțul meu. Considerați că eu sunt tânără și el este bătrân, dar să știți că între noi este o diferență de doar trei ani.

- Nu se poate, doamnă!.

- Dar câți ani îmi dați Domnule?.

- Să tot aveți 32 de ani sau, hai să zic maxim 35 de ani.

- Ei bine, am...65 de ani, iar eu am înlemnit.

- Dar cum v-ați menținut această tinerețe?

- De la vârsta de 20 de ani, consum apă cu busuioc. Pun într-un borcan cu apă 3 crenguțe de busuioc uscat numai iarna și primăvara, și busuioc verde, vara și toamna. Acest preparat cu busuioc, pur și simplu îmi menține tinerețea.

Și mi-au adus și cărțile de identitate, pentru că mie nu-mi venea să cred.

- Soțul meu bea țuică, iar eu beau apă de busuioc, mi-a explicat doamna.

O plantă binecuvântată de zei: busuiocul. De sute de ani, fetele nemăritate își pun un fir de busuioc sub pernă, în ajun de Bobotează, pentru ca să li se arate în vis ursitul. Tradiția este mai veche decât ne închipuim noi și este greu de stabilit originea ei. O legendă românească spune că busuiocul s-ar fi născut din mormântul unei fete udat cu lacrimi de către iubitul ei, pe care îl chema Busuioc.

Tot tradiția cere ca busuiocul să fie ținut la icoană, purtat la sân, închis într-un medalion sau în geantă, deoarece reprezintă un adevărat talisman care te protejează contra farmecelor și atrage dragostea fiind simbolul fidelității și al relațiilor de lungă durată. Fetele care se trezesc de dimineață, de Bobotează, se stropesc cu apă sfințită de busuioc ca să fie plăcute de băieți. De Anul Nou, duc la apă un mănunchi de busuioc și îl lasă pe mal, ca să vadă cel îndrăgit că este așteptat.

Lăsând tradiția la o parte, busuiocul, plantă originară din orient, respectiv din Pakistan și Thailanda, este un condiment apreciat, asociat de cele mai multe ori cu bucătăria italienească. Florile, dar mai ales frunzele acestei plante, sunt folosite, proaspete sau deshidratate, pentru a da o savoare aparte mâncărurilor.

Busuiocul este o sursă importantă de fier, calciu, vitamina A, conținând și vitamina B-6, magneziu, precum și potasiu. Merită menționate câteva din preparatele înnobilate datorită aromei acestei plantei:

  • Este un condiment perfect în sosurile cu legume asociate fripturilor de vită sau pui fript.
  • Frunzele de busuioc subțiri, tăiate mărunt și amestecate în maioneză, fac un sos bun pentru pește. Se folosesc în combinație cu sosuri sau gemuri de fructe, în special cele din căpșuni, zmeură sau prune.
  • Condimentează plăcut orice salată, alături de roșii, castraveți, ardei și verdeață.
  • Dă o aromă apetisantă salatelor de rădăcinoase rase, precum țelină, morcovi, sfeclă.
  • Condimentează plăcut mâncarea de macaroane fierte, alături de unt, cașcaval sau alte brânzeturi, fiind o veche specialitate napolitană.
  • Este foarte apreciat în mâncărurile sofisticate, la care necesită un plus de culoare, de prospețime și de aromă.

Busuiocul are și principii active, cu efecte benefice asupra sănătății. Iată câteva:

  1. Îmbunătățește digestia. Este un remediu eficient împotriva crampelor, balonării și flatulenței, datorită unui element conținut în busuioc numit estragol.
  2. Combate durerile articulare și răul de mișcare.
  3. Previne cancerul intestinal. Antioxidanții, pe care îi conține,
    ameliorează efectul radicalilor liberi conținuți fie în toxinele produse de organism, fie în elementele nocive din mediu.
  4. Stimulează lactația. Deși uleiul esențial de busuioc, luat ca atare, nu este indicat femeilor însărcinate și celor care alăptează, infuzia de busuioc, corect dozată, poate stimula lactația.
  5. Este un bun energizant. Consumul de frunze, dar și simpla inhalare a aromei busuiocului, au un efect euforic.

Nu pot încheia fără să observ că, dacă fetele tinere își pun busuioc sub pernă, ca să-și cunoască viitorul, și femeile în vârstă au motive să-l utilizeze tot sub pernă, datorită faptului că induce un somn plăcut. Se spune că orice femeie, chiar și în vârstă, dacă doarme sub efectul aromei de busuioc proaspăt, se visează o tânără doamnă.

Busuiocul, secretul tinereții. Secretul tinereții este încă un mister, totuși ajutorul poate veni chiar din grădină, mai ales că beneficiile unor plante sunt tot mai des descoperite. Un ajutor divin puteți obține prin introducerea busuiocului în preparatele culinare. Potrivit studiilor recente, busuiocul protejează împotriva efectelor îmbătrânirii.

Extractele din busuioc au fost folosite din vechime în India și anumite zone din Asia, întrucât reîntinerește și asigură echilibrul psihic și fizic, relatează dailymail.com.

Busuiocul, și mai ales cel sfințit, este eficient, deoarece neutralizează radicalii liberi care sunt implicați în reacțiile toxice ale organismului și accelerează îmbătrânirea, spun specialiștii. Radicalii liberi atacă organele esențiale cum ar fi inima, ficatul și creierul.

Studiul a validat uzul tradițional al plantei drept întreținere a
tinereții arătând cum acționează la nivelul celulelor a declarat Dr. Shinde, originar din India.

Mircea Vintilescu

No comments:

Post a Comment