Toma sau Ponta Necredinciosul?

Mă tot întreb şi caut un răspuns mulţumitor cum de este posibil ca un Preşedinte jucător de talia lui Băsescu să-şi schimbe aşa de repede năravul şi mai ales cuvântul dat în faţa naţiunii că „în mandatul meu nu o să încredinţez puterea unui copilot”. Am văzut în schimb că la desemnarea lui Victor Ponta, Preşedintele nu a recunoscut că funcţia de premier a fost propusă de USL, ci a nominalizat clar că Ponta a fost propus de PSD şi susţinut de PNL şi PC.

Ce se poate ascunde în spatele acestor cuvinte şi atitudini? De ce analiştii politici de marcă, sau presa, nu comentează aceste aspecte? Ce ne poate rezerva această scamatorie verbală şi atitudinală a Preşedintelui?

Pentru că nu sunt o persoană abilitată să fac comentarii pertinente pe probleme de analiză politică, am să încerc să-mi exprim un punct de vedere strict personal, la care pot să mai adaug şi această relativă tăcere a actualei opoziţii, dar asociată şi cu formulele conspirative care se nutresc la Neptun.

Mă surprinde în primul rând acestă „schimbare” bruscă de macaz a UNPR-ului. Dacă ar fi să mă iau după un proverb înseamnă să scuz atitudinea USL, adică „te faci frate cu Dracu’ până treci lacul”. Dar tot un proverb remarcabil specifică: „Spune-mi cu cine te-mprieteneşti ca să-ţi spun cine eşti”.

Iată două atitudini contradictorii care mă pun pe gânduri. Ce constat însă. La Neptun cred că nu se discută despre constituirea unei noi formaţiuni politice, ci mai degrabă cum să nu fie validat în Parlament noul guvern al Premierului desemnat Victor Ponta.

Cred că se mizează în primul rând pe „CAII TROIENI” dăruiţi de PDL alianţei USL. Se mai mizează pe şantajul dosarelor din partea independenţilor, a minorităţilor şi chiar a unor parlamentari USL.

Dacă facem apel la memorie şi revedem scena Sorina Plăcintă – Elena Udrea din plenul Parlamentului, scenariul începe să prindă contur, adică se scot toate armele din rezerva fostei coaliţii aflate la guvernare (inclusiv de la UNPR) pentru a invalida guvernul propus de Victor Ponta.

Ce poate însemna aceasta? Că s-a pierdut doar o bătălie cu moţiunea de cenzură, dar adevăratul război îl câştigă tot Băsescu. El poate să demonstreze în situaţia punerii în aplicare al acestui plan diabolic că USL-ul este doar ceva conjuctural, că nu are capacitatea de a conduce ţara, că nu se bucură de o susţinere politică reală, iar moţiunea a reprezentat un episod de sancţiune a unor derapaje semnalate de mult de către Preşedintele jucător în rândul PDL-ului.

Dacă acest scenariu se va desăvârşi, atunci să vezi bătălie politică. Mulţi cred că se va ajunge la alegeri anticipate. Greşit total. Camarila politică a coaliţiei de guvernare nu va permite aşa ceva pentru că nu a reuşit să ducă la bun sfârşit hoţia planificată cu liderii politici care sunt susţinuţi financiar de către aceştia.

Cred că Domnul Ponta nu trebuie să se îmbete cu acest prim şi deosebit succes. El trebuie să se asigure că în Parlament, UNPR-ul este cel care o să-l trădeze, cum de altfel a mai şi făcut-o. Trebuie să se asigure că independenţii şi minorităţile vor fi loiale şi la acest moment decisiv. În caz contrar este posibil ca USL-ul să sufere cea mai mare pierdere cu consecinţe greu de cuantificat.

Această stare de lucruri personal nu doresc să se întâmple, dar tare îmi este teamă că dacă ai construit ceva pe un fudament de trădare, tot de trădare ai parte. Doresc ca aceste gânduri să reprezinte un vis urât din partea mea, să nu se întâmple nimic din ceea ce cred că se coace în mod conspirativ la Neptun.

Mircea Vintilescu

No comments:

Post a Comment